Organizasyon firmaları artık belli sektörlerde uzmanlaşmalı

Organizasyon firmaları artık belli sektörlerde uzmanlaşmalı

Bir sigorta şirketi ile bir kozmetik firmasının hedef kitlesinin ve beklentisinin tamamen farklı olduğuna dikkat çeken Team Organizasyon Genel Müdürü Yosun Samlı “Organizasyonda müşterinin tam istediği hizmeti vermenin yolu o sektörü iyi tanımaktan geçiyor dedi

Öncelikle izninizle “herhangi bir firma” tabirini düzeltmek istiyorum. Branşlaştığımız, dolayısıyla üzerinde proje üretebildiğimiz, uzmanlığımızın bulunduğu sektörlerde faaliyet gösteren firmalar seçmeli bizi. Organizasyon işinin otel rezervasyonu, transfer organizasyonu gibi hizmetlerden çok daha fazlası olduğunun bilincinde artık herkes ve bu bilinç firmaları artık butik ajans mantığıyla çalışan organizasyon şirketlerine yönlendirecek. Biz kurulduğumuz günden beri organizasyon firmasının aynı elden çıktığı belli olan alışıldık hizmetleri sunduğunda değil, butik mantığıyla çalıştığında müşterisini mutlu edeceğine ve bunu ancak belli sektörlerde uzmanlaşarak başarılabileceğimize inandık.

‘UZMANLIK ÖNEMLİ’
Yani belli sektörlere mi hizmet vermek amacınız?
Hem amacımız, hem yaptığımız o. Team Organizasyon bugün bilişim sektöründe en önemli organizasyon firmalarından biri. Nedeni ise sektöre konsantrasyonumuz sonucu iyi tanımamız ve dolayısıyla bu sektörün ihtiyaçları ve geri dönüşleri konusunda müşterimize yakın bir bilgi birikimine sahip olmamız. Bu sayede organize etmenin dışında müşteri ile birlikte proje üreten, yol gösteren, sorunları ve çözümleri doğru tahlil edebilen ve müşterinin istediği hedefe en doğru ve en kolay yoldan ulaşmasını sağlayabilen bir göze ve deneyime sahibiz. Bu sebepledir ki 13 yıl önce ufak bir kullanıcılar toplantısı olarak başlayan SAP Forum bugün birlikte ürettiğimiz ve geliştirdiğimiz proje sayesinde artık sponsorların yer almak için sıra beklediği ve her yıl düzenlenmesinde büyük ses getiren bir sektörel sempozyum halini aldı.

Ama biz sizi sigorta sektöründe tanıdık…
Team organizasyon’un hedefi Bilişim ve Finans sektöründe hem kusursuz hem şirketin misyonuna birebir uyan organizasyon hizmetini vermek. Bilişim sektöründe dünyanın en büyük firmalarından SAP, EMC gibi firmalarla çalışıyoruz. Finans sektöründe ise çalışmaya Genel Yaşam Sigorta ile başladık. Sigorta sektörü çok canlı, dinamik ve çalışkanlığının yanında aynı derecede pratik insanlarla dolu. Sektörü ve ihtiyaçları belirleyebilen biri için bu sektöre hizmet vermek çok keyifli ve sanırım hepimiz hizmet sektöründe olduğumuz için o derece tatminkar. Herkes için çok büyük bir ayrıcalıktır ortaya koyduğu işin anlaşılması ve size dönüşünün pozitif olması; içtenlikle söyleyebilirim ki biz

bunu en çok sigorta sektöründeki işlerimizde yaşıyoruz.

‘MÜŞTERİYİ YORMAMAK GEREKİR’

Bildiğimiz kadarıyla bazı kuruluşlar çok etkindir ve bunlar organizasyon firmalarının da gözdesidir. Örneğin size büyük bir ilaç firmasından teklif gelse…

Açıkçası çalışmamayı tercih ederiz, bilmediğimiz bir sektörde yaptığımız işin farklılık yaratmayacağını, müşteri gözüyle bakamadığımız için ihtiyaç ve hedeflerini onların hayal ettiği kadar belirleyemeyeceğimizi ve dolayısıyla standart bir iş yapma ihtimalinin büyük olduğunu düşünüyoruz.

‘KRİZ ÇOK ÇALIŞARAK AŞILIR’

Son çalışmalarınız neler? Kriz etkiledi mi sizi de?

Etkilemedi demek tabii ki mümkün değil, en azından dövizdeki dalgalanma, kapanan işyerleri dolaylı da olsa herkesi olduğu gibi bizleri de etkiliyor. Ancak iyimserliği kaybetmememiz gerektiğine inanıyorum ben ve bu iyimserlikle birlikte her zamankinden daha çok çalışmaya. Avantajımız tabii ki piyasada eski olmamız ve halihazırda bizimle çalışmaktan memnun olan bir portföyümüzün olması. En son Mapfre Genel Sigorta’nın Antalya’daki acenteler toplantısını organize ettik. Genel Sigorta’nın hem Mapfre adıyla hem yeni genel müdürüyle ilk toplantısı olduğundan, hem onlar hem bizim için büyük önem taşıyordu. Çok çalıştık, çok heyecanlandık, çok uykusuz kaldık ama sonuna kadar değdi. Tabii en büyük şansımız tüm Genel Sigortalıların içten ve pozitif yaklaşımlarıydı, doğrusu biz de bu fırsatı kaçırmamak için ne mümkünse yaptık.

Tabii ki organizasyonun başlı başına bir iş olduğunu ve her müşteriye hitap edilmesi gerektiğine inanan meslektaşlarımız var ve ben de olabilirliğini kabul ediyorum. Ancak bu durum; sayısız ayrıntı yı sizin değil müşterinin kendisinin düşünmesini, karar vermesini, öngörmesini gerektirecektir. Organizasyon kelimesi fazla sayıda ayrıntıyı içinde barındırıyor, tamamını biz üstleniyoruz diyor musunuz?

Organizasyon firmaları çoğunlukla reklam ve PR konularında da hizmet vermeyi tercih ederlerken biz Team olarak müşterimizin zaten çalışıyor oldukları tedarikçi firmalar ve pazarlama departmanlarıyla paralel çalışmayı daha doğru buluyoruz. Ama uyumun ve işleyişin sağlanması, takip edilen işlerin aksamaması için tüm koordinasyonu biz üstleniyoruz. Bunu müşteri temsilcileri ağı kurup onları müşterilere paylaştırarak değil, şirketimizin tüm birimleriyle müşterimizin bir departmanı gibi çalışarak bu süreci yönetiyoruz. Çünkü verilen işi belli standartlarla kotarmak ve sonuçlandırmak değil, takımın bir parçası olup başından sonuna ve birebir ilişkilerle başarının parçası olmak mutlu ediyor bizi.

‘İŞİN ZOR YANI CANLI YAYIN OLMASI’

Bu tercihiniz işinizi biraz daha zorlaştırmıyor mu?

Organizasyon işi bütün dünyada zorluğu, yoruculuğuyla bilinir, bunu kimse yadsıyamaz. Bana sorarsanız işimizin en zor yanı her işimizin “canlı yayın” olması. Bir açılıştaki hatayı, aksamayı yaşadığınızda telafisi yoktur ya da bir dekor yetişmediğinde. Dolayısıyla mükemmeliyetçilik, takip ve disiplin bu işi yapan herkesin vazgeçilmez ilkeleridir. Biz butik çalışmak için ısrarcı olduğumuzda tabii ki yorgunluğumuz da artıyor, aralıksız konsantrasyon zorunluluğumuz da. Çünkü işini yaptığımız bir firmanın bir yetkilisi rahatlıkla bizi eşiyle seyahate çıkmak için arayabilir ve alıştığı hizmeti isteyebilir. Ya da havaalanında aktarmayı kaçırıp bilet ihtiyacı olduğunda, seyahat eden çocuğuna güvenli bir transfer gerektiğinde aynı hızla yapılabilecek ne varsa yapmak durumundasınızdır.

Canlı yayın tabiriniz meslektaşşlarınız tarafından çok beğenilecek diye düşşünüyorum, çok büyük bir strese sebep oluyordur herhalde bu durum…

Olmaz mı, ama sonraki mutluluğu bildiğiniz için umursamazsınız. İlk Genel Yaşam Sigorta’nın toplantısını yaptığımızda açılış günü 10 Kasım’a denk geldi. Bulunmaz bir imkandı bu ve hemen açılışın öncesine Ata’mızı anmak için görsel bir çalışma hazırladık. Sadece birkaç dakikalık bir çalışma ve tam 9’u 5 geçe hatasız sona ermesi lazım. Bu saati, dakikayı kaçırdınız mı geri alabilir misiniz? Ne mutlu ki her şey kusursuz ilerledi ve sanırım ilkokul günlerimizden beri bu kadar yürekten hissetmemiştik o anı…

About the Author
teamme